Louise Bjørnaas 19 år. - "My favorite things!"

En rotehues hverdag.

ENJOY Darlings'n





tirsdag 4. mai 2010

hjem

Ja, nå er jeg hjemme. Og ja, ikke så mye å blogge om lengre. Lurer på om jeg skal starte en bokblogg eller en moteblogg. Men har ikke så veldig lyst.
Søstra (min stjerneleser) mener je burde fortsette. Men jeg vet ikke jeg.

Har vært på jobb i dag og ordnet med ting for Toefl-testen som er på lørdag. I dag får jeg venninnebesøk og skal lese ut Indingnation. Kjempe.



Indignation (sub.frustrert, en som viser en betydelig mengde mistro, sinne) fra 2008, rundt 250 sider. Pocket.
Oppsummering: Marcus Messner, slaktersønn og godgutt reiser fra New Jersey til canadagrensen for å studere. Han er kjempeflink på skolen, men er ikke noe sosial av seg. Allikevel knytter han bånd til en komplisert ung pike, Olivia Hutton, og blir vemodig forelsket. I løpet av andreåret hans (sophomore) blir faren gal. Han mister helt besinnelsen og er paranoid hele tiden. Den er 1950-talls rett gjennom. Interessant, spesielt for meg, å lese om ulykkelighe kvinner og generasjonsgap.
Fint skrevet og spennende å lese. Moderat- vanskelig bruk av engelsk. Blanding av lavstil og høystil. Kjent forfatter som nevnt i tidligere innlegg.

1 kommentar:

  1. ja fortsett:) og lykke te på toefl!!
    legg ut bilda fra trondheim da, like fint å sje. og vennian mine her e veldig enig,( her vi sitt å les te eksamen)dem vil også sje norge. therese

    SvarSlett