Louise Bjørnaas 19 år. - "My favorite things!"

En rotehues hverdag.

ENJOY Darlings'n





onsdag 14. april 2010

bare litt over 2 uker igjen. og boktitler

Snart er jeg hjemme igjen. Da blir det eksamenslesing og TOEFL-test. Kjedlige saker.
Plaster på såret er at søstra kommer hjem i slutten av Mai og at jeg ska på konf.
Det gleder jeg meg masse til! Ellers er det jo VÅR(?) forhåpentligvis. Og jeg skal til Warzawa, Polen i juni. Shopping og Spa (enda en S!). Det blir så utrolig koselig å reise med familien sin igjen. Er bare noen få dager så skal prøve å gjøre mest mulig.
Har aldri vært i Øst Europa før (unntatt klassetur til Estland) så dette blir spennende!

Er mye bra med vår i Trondheim! Solsiden, kafeturer, LYS, venninner, ballerinasko. Det er så mye! Iskremkiosk. Prating. Iste. Late som man liker øl pga utepilskultur. Kjoler uten å bruke 3 stillongser og underskjorter.

Legger til en liten liste over de romanene jeg har lest med "finest" tittel.
- As I lay dying av amerikaneren W. Faulkner
- A time to kill av krimkongen Grisham
- De beste iblant oss av lingvistikeren Uri
- Ten Thousand Sorrows en sjølbiografi av E.Kim
- Thousand splendid suns av Hosseini
- I know why the caged birds sings selvbiografi av Maya Angelou
- Frelseren av norsk krimkonge Jo Nesbø
- Jenny ekteskapsroman av Undset
- The Books of negroes/ Somebody Knows my name (US) av Lawrence Hill
og førsteplassen er: Der Gud Gråter av Shakib.

Coveret ser slik ut:


Kom også på (siden jeg glemmer hvilke bøker jeg har lest et fåtall ganger) å skrive ned Seierstads Bokhandleren i Kabul (lest i 2002) på min fine bokliste. Ja, når en har friår så har man tid til det. Er lest litt over 100 romaner. Og ja, selfølgelig uten bøker som f.eks Nancy Drew o.l

Hilsen bokormen Louise.

Hva er din fineste boktittel?
Orket du å lese innlegget?
HAHA

1 kommentar:

  1. savne tr.heim når du si sånn:) kor vi ska kos oss når æ kjem hjem! søstra di!

    SvarSlett