Louise Bjørnaas 19 år. - "My favorite things!"

En rotehues hverdag.

ENJOY Darlings'n





fredag 16. april 2010

Paris 2009- og videre til Euska




Sommeren 2009 fikk jeg være med på en kjempespennende ferietur til Paris. Planen var at vi skulle være der noen dager og så ta toget, gjennom landet og videre til San Sebastian. Så etter 4-5 dager i Baskerland dro vi tilbake til Paris og var der i 2-3 dager før vi dro hjem igjen.

Helt utrolig fantastisk by. Var der 26-3 juli og det var offisiell hetebølge. Jeg fikk shoppet, rett og slett fordi det var sommersalg (uten salg hadde vel klærne vært for dyre). Jeg fikk også opplevd de fineste restaurantene, noen med Gourmandplankett og Michelin-stjerner. Var for det meste på Le Bon Marche, La Fayette, og selvfølgelig de søte små butikkene. Tror de var på Rue Saint Honore. Fikk også tuslet inn på Christian Loubutins første butikk, den var liten og kjempesøt. Foreldrenes kompiser fikk handlet, mens jeg fikk drømt meg bort.
Anbefaler å tusle på Rue de Saint Germain -der har de fine kafeer og butikker. Og bohemen av Paris som f.eks Sartre og Beauvoir pleide på henge der.

Elsker Paris, for å si det mildt. Har ikke ord. Fikk også (etter en hel dags leting) være med på relikvievisning i selveste Notre Dame. Storslått og vakkert.

Var selvfølgelig på Louvre med lillebror og far (resten shoppet). Drakk kafe på chic'e Le Bon Marley og så de fineste kunsverkene.

San Sebastian
var helt fantastisk. Sol og sommer. Stekende varme og is hele dagen. Var for det meste med lillebroren fordi foreldrene hadde med seg kompiser. Og de ville heller gjøre andre ting enn å sløse bort tiden sveltende i sola.

Vi tok en dagstur til byen Bilbao. Som er ca 1 times busstur fra San Seb. Der dro vi på Guggenheimmuseet og fikk se masse moderne kunst. Noe sært. Men også noe vakkert. Jeff Coons sine kunstverk var også utstilt, eksentrisk kar for å si det sånn.

Legger ut et fåtall bilder.








Bilder fra Notre Dame, Louvre, tusling med kart. O.l


Har du vært i Paris? Hva likte du best?


Drømmer meg bort i denne storbyen. Kjærlighet. Shopping. Jeg sier det igjen: jentenes hovedstad.


Her er noen bilder fra Euska.
Blomsterdyret er Jeff Coons "Puppy" og bygningen er museet Guggenheim.






Ja veit, tok litt av med innlegget. Men det var så fint der!

1 kommentar: