Louise Bjørnaas 19 år. - "My favorite things!"

En rotehues hverdag.

ENJOY Darlings'n





lørdag 24. april 2010

Mount Pinatubo. Det fineste moder jord har å by på



Vi våknet kl 04 00 og kom hjem 21.30! Fikk utrolig lite søvn. Men dette var vell verdt det! Helt utrolig my fin natur her i Luzon. Mount Pinatubo var den vulkanen som blåste aske over hele Asia i 1991. Og for de som ikke husker så var den nevnt i geografiboka vg1! haha. Bildene fra mitt nye kamera taler for seg selv. Krateret er 300 fot dypt og vulkanen er fortsatt aktiv!



Det var mange rasteplasser. Her fra basecamp. Med en stakkars ita-ape i bånd. Ser dere han?

Det er ca 1-2 timers kjøring til Pampanga (som er et fylke) nord for Manila. Vulkanen er i Dau. For å komme til vulkanen høyt oppe i fjellet måtte vi kjøre 4x4 i ca 1 time og så gå 30 min oppover. Det var heldigvis en sky eller to som dekte til den brennende sola, men dagen derpå er jeg allikevel solbrent på ene skulda! Typisk much?! + jeg brukte spf 45 (men barepå armer og ben)HAHA.


(herregud så fornøyd jeg er med kameraet mitt)

Hadde vel og bra med Terje-moments, stod og måpte og siklet etter den utrolige utsikten! Her er bare noen få av de mange bildene jeg tok!




Vi badet også i varme kilder, der vi kokte egg i vannet (!).


Langt oppe i fjellet bor Aeta-folket. De er urinnvånere og ser helt annerledes ut enn filippinerne. De ligner veldig på aboriginere, men det er usikkert om de stammer fra Australia før pangaea. De er et fredfult folk, og stilte gledelig opp til bilder mot donasjon.


I provinsen er det dårlig med belyste veier etter sola har gått ned. Så heldigvis fant vi ENDLEX (som er motorveien) med litt flaks. Så vi kom oss trygt hjem. Denne turen kostet ca 300 kr alt inkludert. Utvilsomt verdt det!

- Fint ja?
- Kunne du tenke å ta turen dit?

3 kommentarer:

  1. helt fantastiske bilda!!

    SvarSlett
  2. nydlige bilda luggi. herlig plass, dit må vi i sommer! også så arti med ur befolkning da! <3

    SvarSlett
  3. nice! i want to go there.

    SvarSlett