Louise Bjørnaas 19 år. - "My favorite things!"

En rotehues hverdag.

ENJOY Darlings'n





mandag 12. april 2010

å høre seg selv to ganger. og dagen i dag.

Ja, jeg skrev et kjempeinnlegg så ble alt slettet (surprise?)

Dagen i dag har vært varm.Men det er jo ikke så veldig nytt akkurat. Har så mye jeg vil fortelle så skal beherske meg.

Var på Norfilsenteret i dag og koste meg med jentene. Snakket mye med de, vitset og lo. Er godt å vite at de ikke blir tynget ned av situasjonen deres hele tiden. Og det er jo ikke alt jeg får vite heller. De spiste lunsj allerede da jeg kom. De smiler og trur jeg ikke forstår hva de sier, men det gjør jeg. Så ingen baksnakking, jenter!Og ja jeg vet jeg har lagt på meg!

Størstegutten, han som ble født med vannhjerne er slik fordi moren hans tok narkotika og drakk alkohol under svangerskapet. Hun ville ikke ha han så hun framprovoserte, eller rettere sagt prøvde å ta abort, og tuklet med farlige stoffer i pilleform. Så utrolig fælt å tenke på at han er multihandikappet for resten av livet og ikke kommer til å få det livet han fortjente, fordi moren var uviten og uutdannet. Så inderlig urettferdig. Takk og lov at han er på senteret der mange jenter tar vare på han. Moren hans forlot ham da han ble født og ingen vet hvor hun er. Noe som gjør vondt verre er at han ikke er noe populært fosterhjem/ adopsjonsalternativ pga sykdommen.

Det har også kommet en nygutt på senteret som ble født da jeg var der på fredagen. Han er kjempekjekk og sunn og frisk! Moren hans er kjempestolt! Minstemann er en gutt på 43 cm! Moren er liten også så det er ikke så rart at han er mini!

Timene på senteret kan være kjedelige og lange. Men jeg vet at jeg gjør noe godt og lærer mye ut av det. Jeg syter, mens de andre jentene må være der 24/7! Kjempetrist å tenke på.

Tok dessverre ingen bilder i dag. Men skal kanskje ta noen når jeg drar tilbake på onsdag.

Vi snakket også om politikk og korrupsjon. Er valg her 10. Mai og folk gleder seg, selv om de fleste vet sånn cirka hvem som vinner. Noen av jentene på senteret mener til og med at den nåverende presidenten er mer korrupt enn diktatoren Marcos var på 80-tallet. Det sier sitt!

Legger til noen bilder fra lørdagen da jeg ble med Anna og Andrea til Serendra for å lufte Kanye.





PS: har gjort det slik at alle kan kommentere. Legg igjen navn! BTW det er ingenting jeg setter mer pris på enn kommentarer! Så alle: legg igjen spor!

5 kommentarer:

  1. faboulous jentemandag, april 12, 2010

    wow jente! oh meg god, dine reiser er så spennende. im så sjalu!

    SvarSlett
  2. JEG elske din blog ungjente! Jeg ønsker en dag å begi seg ut på din opphissende opplevelsene! Oppbevare blogging og flere makt!

    SvarSlett
  3. love you luggipuz:)

    SvarSlett
  4. love you liggupuz!

    SvarSlett